Wymiana akumulatora

Ten sposób wymiany akumulatora nie jest oficjalnym sposobem firmowanym przez ASO, jednakże sprawdza się i jest skuteczny. Domyślam się, ze oficjalna wersja zawiera również demontaż podszybia, jednakże da się wyciągnąć aku również bez tego.

Zestaw narzędzi, który będzie nam potrzebny:

  • śrubokręt krzyżak
  • klucz płaski 10
  • klucz nasadowy 13 wraz z "terkotką" i przedłużką

Na początku wyłączamy kluczykiem syrenę w centralce alarmu. Odłączenie aku zostanie zinterpretowane jako akt sabotażu i syrena zacznie wyć.

Następnie płaskim kluczem odkręcamy klemy. Należy pamiętać, że zawsze najpierw zdejmujemy klemę minusową, chyba, że w instrukcji podają inaczej.

 

Po zdjęciu klem bierzemy się za mocowanie akumulatora - śrubę umiejscowioną z lewej strony akumulatora. Zapewnia ona solidne mocowanie akumulatora podczas jazdy. Dostęp jest utrudniony, dlatego też przyda nam się klucz nasadowy z przedłużką. Po tym możemy teoretycznie wyjąć aku - niestety na przeszkodzie stanie podszybie, dlatego też demontaż przeprowadzimy "bokiem".

W tym celu demontujemy obudowę filtra przeciwpyłkowego oraz (w moim przypadku) centralke od alarmu. Gdy klemy oraz mocowanie są zdjęte możemy akumulator wyjąć podnosząc go na lewo.

Po wyjęciu akumulatora widzimy podstawę oraz kanał odpływowy. Przez okres jesienny możemy nazabierać tutaj dużo syfu, który później zablokuje nam odpływ. Polecam w tym momencie skorzystać z odkurzacza.

Gdy mamy to za sobą możemy zamontować nowy akumulator. Należy pamiętać, że pierwszy kabel przykręcamy do plusa, później dopiero masę. Wszystkie czynności wykonujemy w odwrotnej kolejności. Na koniec zostaje nam włączenie z powrotem syreny w centralce oraz kontrolne odpalenie silnika. Podczas, jak i również po odpaleniu silnika nie należy dotykać pedału gazu i pozwolić komputerowi dostroić się na nowo (został zresetowany poprzez odpięcie masy).

 

  • Oceń artykuł:
comments powered by Disqus