Volkswagen Passat B1-B2

Volkswagen Passat B1-B2

Produkowany w latach 1973 - 1988

Silniki

Wstęp

Produkcja Volkswagena Passata typ 32/33 rozpoczęła się w 1973 roku. Samochód oferowany był jako dwu i czterodrzwiowy sedan oraz trzy lub pięciodrzwiowy, podobnie wyglądający, odpowiednik dzisiejszego hatchbacka i kombi.

Za stylistykę pierwszego Passata odpowiedzialny był znany projektant - Giugiaro. Technologiczne rozwiązania zaczerpnięto z Audi.

Passata można było uznać za tańszą wersję Audi 80 - plasował się on w segmencie D, czyli klasie średniej.

Na początku produkcji Passat był uznawany za jeden z najnowocześniejszych europejskich samochodów rodzinnych. Stanowił następcę Volkswagena Typ 3. Za jego bezpośredniego rywala uznawano popularnego Forda Taunusa oraz Opla Ascona.

Rozwiązania technologiczne

Silniki montowane w Passacie B1 to czterocylindrowe OHC o pojemności 1,3l, 1,5l oraz 1,6l, montowane wzdłużnie i napędzające przednią oś. Te same silniki stosowane były w Audi i oferowane z 4-biegową skrzynią manualną lub 3-biegową skrzynią automatyczną. Przednie zawieszenie zbudowane było z wykorzystaniem kolumn McPersona.

Silnik 1,5 OHC rozwijał moc 75KM. W 1975 został powiększony do 1,6l przy jednoczesnym spadku mocy (z powodu bardziej rygorystycznych limitów emisji spalin) do 70KM. Zastosowanie wtrysku Bosch w 1976 podniosło moc silnika do 78KM.