Wyróżnione tematy
Volkswagen Passat B1-B2

Produkowany w latach 1973 - 1988
Silniki
- B1, Silnik 1.3 (55 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.3 (55 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.3 (55 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.3 (55 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.3 (55 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.3 (60 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.3 (60 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.3 (60 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.3 (60 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.3 (60 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.5 (75 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.5 (75 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.5 (86 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.5 (86 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.5 D (50 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.5 D (50 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 (69 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 (70 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 (70 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 (72 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 (72 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 (72 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.6 (75 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.6 (75 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 (75 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 (75 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 (75 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.6 (85 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.6 (85 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 (85 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 (85 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 (85 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.6 D (54 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.6 D (54 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 D (54 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 D (54 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 D (54 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 D (69 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.6 i (110 KM) - zobacz szczegóły
- B1, Silnik 1.6 i (110 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 TD (70 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 TD (70 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 TD (80 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.6 TD (80 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.8 (112 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.8 (112 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.8 (112 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.8 (87 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.8 (87 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.8 (87 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.8 (90 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.8 (90 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.8 (90 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.8 Syncro (90 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.9 (115 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.9 (115 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.9 (115 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 1.9 TD (80 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 2.0 (115 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 2.0 (115 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 2.0 (115 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 2.0 Syncro (116 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 2.2 (115 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 2.2 (115 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 2.2 (115 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 2.2 (120 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 2.2 (136 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 2.2 (136 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 2.2 (136 KM) - zobacz szczegóły
- B2, Silnik 2.2 Syncro (120 KM) - zobacz szczegóły
Wstęp
Produkcja Volkswagena Passata typ 32/33 rozpoczęła się w 1973 roku. Samochód oferowany był jako dwu i czterodrzwiowy sedan oraz trzy lub pięciodrzwiowy, podobnie wyglądający, odpowiednik dzisiejszego hatchbacka i kombi.
Za stylistykę pierwszego Passata odpowiedzialny był znany projektant - Giugiaro. Technologiczne rozwiązania zaczerpnięto z Audi.
Passata można było uznać za tańszą wersję Audi 80 - plasował się on w segmencie D, czyli klasie średniej.
Na początku produkcji Passat był uznawany za jeden z najnowocześniejszych europejskich samochodów rodzinnych. Stanowił następcę Volkswagena Typ 3. Za jego bezpośredniego rywala uznawano popularnego Forda Taunusa oraz Opla Ascona.
Rozwiązania technologiczne
Silniki montowane w Passacie B1 to czterocylindrowe OHC o pojemności 1,3l, 1,5l oraz 1,6l, montowane wzdłużnie i napędzające przednią oś. Te same silniki stosowane były w Audi i oferowane z 4-biegową skrzynią manualną lub 3-biegową skrzynią automatyczną. Przednie zawieszenie zbudowane było z wykorzystaniem kolumn McPersona.
Silnik 1,5 OHC rozwijał moc 75KM. W 1975 został powiększony do 1,6l przy jednoczesnym spadku mocy (z powodu bardziej rygorystycznych limitów emisji spalin) do 70KM. Zastosowanie wtrysku Bosch w 1976 podniosło moc silnika do 78KM.