Wyróżnione tematy
- Prace konserwacyjne
- Czujniki ciśnienia obowiązkowe w samochodach w UE
- Zdecyduj sam, jaka będzie nowa funkcjonalność vw-passat.pl!
- Akcja dobrej woli wymiany pompowtrysków w Passatach B6 (3C)
- Ankieta ubezpieczeniowa, czyli ile płacicie za ubezpieczenie - wyniki
- Nowe oznaczenia na oponach sprzedawanych od listopada 2012
Volkswagen CC
Produkowany w latach 2008 - dziś
Wstęp
Obecnie (od 2012) Volkswagen CC, wcześniej produkowany jako Volkswagen Passat CC. Wiele cech stylistycznych i konstrukcyjnych spokrewnione było z Passatem. Passat CC był pierwszym czterodrzwiowym coupe Volkswagena. Za jego bezpośrednią konkurencję można uznać Mercedesa CLS.
Passat od samego początku cieszył się wysoką popularnością - przez pierwsze 4 lata sprzedano w liczbie 320 tys. egzemplarzy. Po faceliftingu w 2012 roku z nazwy usunięto "Passat" i model ten zaczął być promowany jako "Volkswagen CC" - Comfort Coupe.
Design i silniki
Design Volkswagena CC przesuwa granice segmentu. Elagancki i dynamiczny wygląd to znaki rozpoznawcze tego modelu. W połączeniu ze sportowym wnętrzem CC jest jednocześnie eleganckim sedanem i dynamicznym coupe. Stylowe drzwi pozbawione ramek w okół okien są dowodem na dbałość o szczegóły poprawiające ogólny odbiór tego modelu.
W momencie rozpoczęcia sprzedaży w Europie, blisko 4,8 metrowa limuzyna coupe oferowana była z dwoma rodzajami silnika benzynowego (TSI oraz V6) oraz turbodieslami. Moc silników plasowała się między 140KM a 300KM. Flagowy silnik V6 oferowany był z napędem 4Motion.
Rozwiązania technologiczne
W Volkswagenie CC zamówić można m.in. system Line Assist (wykrywanie pasa i osytrzeganie kierowcy w razie niezamierzonego jego opuszczenia). Każdy CC mógł być wyposażony także w Park Assist - pozwalający na automatyczne parkowanie samochodu. System ACC (automatycznej kontroli odległości) wydaje się nieodłącznym asystentem długich podróży autostradowych. Ponadto ciekawostką jest, iż w każdej wersji CC montowany jest system ContiSeal firmy Continental - umożliwiający dalszą jazdę nawet w przypadku uszkodzenia opony.
Front Assist, ostrzegający kierowcę o niebezpiecznej odległości od poprzedzających obiektów, potrafi przygotować układ hamulcowy do awaryjnego hamowania przez zwiększenie ciśnienia w tym układzie. W razie konieczności system przeprowadzi również awaryjne hamowanie.
oprac. na podstawie: netcarshow.com