Wyróżnione tematy
- Prace konserwacyjne
- Czujniki ciśnienia obowiązkowe w samochodach w UE
- Zdecyduj sam, jaka będzie nowa funkcjonalność vw-passat.pl!
- Akcja dobrej woli wymiany pompowtrysków w Passatach B6 (3C)
- Ankieta ubezpieczeniowa, czyli ile płacicie za ubezpieczenie - wyniki
- Nowe oznaczenia na oponach sprzedawanych od listopada 2012
Volkswagen XL1 w sprzedaży już w przyszłym roku?
Nie tak dawno oglądać można było "szpiegowskie" zdjęcia z testów Volkswagena XL1. W ostatnich dniach, z targów Paris Motor Show 2012, dobiegają informacje zdające się potwierdzać, że sprzedaż tego modelu może rozpocząć się już w przyszłym roku.
Dwuosobowy XL1 to hybryda - łączy silnik diesla o pojemności 0,8l oraz elektryczny. Konstruktorom udało się osiągnąć spalanie na poziomie 0,9l/100km! To oczywiście nie tylko zasługa hybrydowego silnika ale i opływowego kształtu i nadwozia wykonanego z polimeru i włókna węglowego.
XL1 ma długość 3888 milimetrów, szerokość 1655 milimetrów i wysokość zaledwie 1156 milimetrów! Masa własna to 795kg - niemal tyle samo, co produkowany kilkadziesiąt lat wcześniej popularny Garbus.
Wspomniany silnik diesla rozwija moc 47 koni mechanicznych. Do pomocy zaprzęgnięto 27 konny silnik elektryczny. Całość spięta jest za pomocą 7 biegowej skrzyni DSG. Wydawać by się mogło, że nie są to oszałamiające liczby. XL1 rozpędza się jednak do 100km/h w niecałe 12 sekund. Nie rozwinie więcej niż 160km/h, co nie powinno jednak przeszkadzać w codziennej eksploatacji. Na samych bateriach samochód może pokonać jedynie 35km a całkowity zasięg to ponad pół tysiąca kilometrów (ok. 550).
Nie są znane ceny ekologicznego oczka w głowie Volkswagena.
źródło: autoguide.com
-
Oceń artykuł: