Wyróżnione tematy
- Prace konserwacyjne
- Czujniki ciśnienia obowiązkowe w samochodach w UE
- Zdecyduj sam, jaka będzie nowa funkcjonalność vw-passat.pl!
- Akcja dobrej woli wymiany pompowtrysków w Passatach B6 (3C)
- Ankieta ubezpieczeniowa, czyli ile płacicie za ubezpieczenie - wyniki
- Nowe oznaczenia na oponach sprzedawanych od listopada 2012
Kupujemy Passata B1
Temat na forum: Kupujemy Passata B1
Kupno tego auta możemy potraktować tylko jako zakup kolekcjonerski głównie do gruntownego remontu. Z racji tego, że najmłodsze egzemplarze (a mamy rok 2010) mają 29 lat, to od razu można je uznać jako young timery.
Nadwozie było wytwarzane jako 4 lub 5 drzwiowa kombilimuzyna, 2 lub 3 drzwiowe coupe oraz rasowe kombi. Czy zakup tegoż Passata jest dobrą inwestycją? To zależy. Wiadomo – auto nie osiągnie takiej wartości jak choćby dobrze zachowana Warszawa, jednak dla miłośnika marki posiadanie takiego pieszczocha będzie frajdą nie do opisania. Poniżej króciutko, czego się spodziewać po zakupie takiego auta. Cóż z racji na wiek – dolegać mu może wszystko. Najczęstsze usterki:
- korozja mocowania tylnej belki
- korozja progów
- korozja ławy pod silnikiem
- korozja nadkoli
- korozja słupków pomiędzy błotnikami a drzwiami
Bardzo ważne jest zwrócenie uwagi na te rzeczy, bowiem części blacharskie są praktycznie nie do zdobycia. Mechanika (silniki, zawieszenia) przeszły do Passata B2 praktycznie bez zmian, więc tu problemu nie ma. Zalecany silnik – 1,5 a w końcowym okresie produkcji – 1,6 – przez wielu uważany za nie do zdarcia.
-
Oceń artykuł: